Drugie śniadanie na diecie bezglutenowej

Ostatnio dostaję od Was bardzo dużo wiadomości. Jedną z nich napisała do mnie fanka bezglutenowego bloga na Facebooku – Marcelina. Poprosiła mnie o napisanie wpisu na temat drugiego śniadania. I robię to z przyjemnością!

Drugie śniadanie. Co jeść?

1. Najczęściej na drugie śniadanie jem jogurty. Często wybór pada na jogurty firmy Zott, równie często wybieram produkty Müller. To taki produkt, który można zjeść szybko. Jeśli to jogurt płynny to można go zjeść swobodnie jedną ręką, podczas pracy. Przydaje się wtedy, kiedy nie ma się czasu na spokojne zjedzenie drugiego śniadania.

2. Kolejnym produktem, jaki biorę ze sobą, są owoce. Są to ulubione banany, jabłka, gruszki. Wszystko zależy od dnia i od tego, na co mam danego dnia ochotę.

3. Wafle ryżowe to kolejny produkt, który często gości w moim menu. Bardzo lubię wafle Sonko. Są naprawdę dobrym i zdrowym przysmakiem. Ewentualnie, jak uda mi się je dostać, kupuję chipsy błonnikowe tej samej firmy.

4. Wiem, że to niezbyt zdrowe jedzenie, ale uwielbiam żelki. Moją fascynację żelkami podkreślałam już wielokrotnie. No i dlatego nie wyobrażam sobie tego, by ich nie jeść. A Haribo są moimi ulubionymi.

5. Orzechy, pistacje – to kolejne produkty, które są zarówno zdrowe, jak i dobre. Bardzo lubię pochrupać je w trakcie drugiego śniadania.

6. Batoniki to kolejny przysmak, który jest idealny na drugie śniadanie. Szczególnie takie batoniki jak ten, o którym kiedyś pisałam na blogu, czyli z bakaliami.

7. Warzywa do pochrupania to też dobra opcja. Jeśli lubicie rzodkiewki, paprykę, marchewkę to możecie je sobie pokroić, włożyć do pojemniczka i zabrać ze sobą do pracy, szkoły czy gdziekolwiek się wybieracie.

A Wy co jecie na drugie śniadanie? Podzielcie się tym w komentarzu na blogu lub na Facebooku!

Jeśli jeszcze nie polubiłeś profilu bezglutenowego bloga na Facebooku to zapraszam!

Pisz śmiało! 

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

14 Comments Dodaj swój

  1. ~Marcelina pisze:

    O jogurtach nie pomyślałam! Jeśli dobrze rozumiem,są to pitne jogurty?
    Jutro przyjrzę się im dokładniej!

  2. ~Karolina S. pisze:

    W moim przypadku jest to typowe śniadanie do szkoły. Czyli kanapki (ostatnio z chlebem z bezglutenu) do tego ostatnio w moim menu królują mandarynki. Poza tym obok szkoły jest uroczy sklep Małpka, w którym wyjątkowo tanio w porównaniu do innych sklepów w mojej okolicy mogę kupić chipsy błonnikowe. Uwielbiam je, zwłaszcza serowe i włoskie 😉 Sporadycznie zabieram ze sobą jakieś batoniki lub inne owoce. Ubolewam nad faktem, że niestety nie lubię surowych warzyw.

    1. ~malgosia czesiek pisze:

      Czy wiesz coś na temat tego, czy każda Małpka- każdy sklep ma te chipsy błonnikowe?

      1. ~Marcelina pisze:

        Tak, u mnie w Małpce też są, paczka za 1,79;)

      2. ~Karolina S. pisze:

        U mnie są dwie małpki i w każdej z nich są, jednak za 1,69 😉

  3. ~Ewa pisze:

    Czy te jogurty Muller nie zawierają glutenu? Jakoś za każdym razem co sprawdzam produkty tej marki to trafiam na jakieś „podejrzane” pod kątem glutenu składniki, ale może nie trafiłam na te bezpieczne?

    Ogólnie odkąd zaczęłam sama robić jogurty (koktajle) z owocami te sklepowe są dla mnie za słodkie i zbyt chemiczne, wolę naturalne jogurty, lubię takie małe ekologiczne z Lidla, albo małe gęste z Bakomy.

    Z drugiej strony grzeszę ze słodkim Danio waniliowym, dosypuję tam czasem łyżeczkę mielonego lnu albo po prostu trochę bezglutenowego musli. Poza tym drugie śniadanie to też często kanapka, sama lub z sałatką, z miksu sałat i innych dodatków warzywnych czy z tuńczykiem i sosem winegret oczywiście.

    1. http://bezglutenowy.blog.pl/2012/12/16/jogurty-muller/ – tutaj jest odpowiedź producenta. Większość jogurtów Muller nie zawiera glutenu, więc można jeść je śmiało!

  4. ~Ada pisze:

    Kasza jaglana z dodatkami- ugotować szklankę kaszy i można spokojnie trzymać ją w lodówce do 3 dni. Kasza jaglana jest bardzo zdrowa. Do tego pomidor, szynka lub łosoś i jajko lub co mam w domu. Czasem mus owocowy. Można ugotować z bakaliami i wtedy gotowe danie na słodko (tylko wtedy robię z pół szklanki bo nie jestem pewna czy można tak długo trzymać w lodówce).
    Pozdrawiam i dzięki za bloga 🙂

    1. Dziękuję za przepis! Zaraz dodam go na bloga! Pozdrawiam!

  5. ~Weronika pisze:

    Ja do szkoły zabieram kanapki uwielbiam chleb z bezglutenu ,,świeży” 😀 Owoce zazwyczaj banany i mandarynki do tego snikers lub bounty , jogurt i picie np. tymbark 🙂

  6. ~patrycja pisze:

    Ale snikers zawiera gluten !!

  7. ~Anna-Maria pisze:

    Zwróciłabym uwagę na jogurty owocowe ze względu na to, że mogą zawierać śladowe ilości glutenu. Bezpieczną i najzdrowszą wersją będzie zawsze jogurt naturalny z owocami, które sami dołożymy do posiłku:) jeśli ktoś woli wersję połączoną – zawsze jogurt można zmiksować w domu z bananem i zabrać do szkoły jako koktajl. Powodzenia w szkole 🙂 P.S ja też uwielbiam żelki:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *