Zupa dyniowa

Jesień to idealny czas na dania z dyni. Proponuję Wam dziś zupę krem z dyni, w której znajdziecie też ziemniaki, trochę mleka kokosowego i curry.

Co potrzebujemy?

  • 1/2 dyni hokkaido
  • 3 ziemniaki
  • masło (łyżka)
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • kurkuma
  • 2 pomidory
  • bulion (ok. 1.5 szklanki)
  • 1/2 kubka mleczka kokosowego
  • sól, pieprz

Dynię kroimy w kostkę, ziemniaki obieramy i też kroimy. W garnku na maśle smażymy pokrojoną w kostkę cebulę i posiekany czosnek. Dorzucamy dynię i ziemniaki. Doprawiamy solą, kurkumą i jeszcze chwilę smażymy.

Wlewamy bulion i gotujemy. Zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze ok. 15 minut. Dorzucamy pokrojone pomidory (mogą być z puszki). Jeszcze chwilę gotujemy. Po ostudzeniu blendujemy, dodając odrobinę mleczka kokosowego. Lepiej blendować chłodniejszą zupę, by nie stępić ostrzy.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

One Comment Dodaj swój

  1. Матвей pisze:

    Zupa dyniowa jest naszym ulubionym przysmakiem na dlugie zimowe wieczory. Wyprobowawszy wiele przepisow, stworzylismy swoj wlasny jeszcze mieszkajac w Australii. Gotujemy wedlug niego juz od 3 lat i nadal nie mozemy sie doczekac kolejnej porcji. Zupa jest pelna dyniowatosci i przypraw, rozgrzewa i otula, wypelniajac caly dom swoista magia. My jemy ja dosc pikantna, wiec zimno nam niestraszne!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *