Pożywne śniadanie – kasza jaglana

Dziś przepis od czytelniczki bloga – Ady. Ada podała przepis na pyszne i pożywne śniadanie. To kasza jaglana z dodatkami.

Co potrzebujemy?
kasza jaglana
pomidor
szynka/łosoś
jajko
(w wersji na słodko zamiast powyższych – mus owocowy, bakalie)

Gotujemy szklankę kaszy jaglanej. Do tego dorzucamy pokrojone w kostkę: pomidora, szynkę/łososia, jajko lub to, co mamy w domu.

W wersji na słodko, zamiast powyższych, dajemy mus owocowy i bakalie.

Smacznego!

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

14 Comments Dodaj swój

  1. ~Weronika pisze:

    Ja kaszę jaglaną zapiekam z twarogiem na słodko 🙂 jest przepyszna! 😀

  2. ~Ada pisze:

    Ojej dziękuję za wyróżnienie komentarza 🙂 Tak jak pisałam najlepsze jest to, że można ugotować od razu więcej kaszy i trzymać ją w lodówce bo nie psuje się tak szybko jak inne kasze.

    Z jaglanej wychodzą też super placuszki. Zmiksować kaszę z jajkiem, odrobiną mleka/soku/wody i mąki np. gryczanej. Smażyć na niewielkiej ilości oleju.

    To jeszcze może dorzucę pomysł na tartę – wprawdzie przygotowanie trawa chwilkę ale jest na co najmniej 3 posiłki śniadaniowo-kolacyjne. Najlepiej zrobić w niedzielę wieczorem 😉 Tartę na kruchym spodzie z podduszonym porem, szynka/boczek/resztki mięska z obiadu w kostkach, można dodać jakieś blanszowane warzywa typu szpinak, brokuł, marchewka lub z puszki (u mnie dziś kukurydza). Zalać rozmieszanymi jajkami z mlekiem (z wodą też wyszło), można dodać sera żółtego do jajek lu na wierzch. Polecam podpiec najpierw sam spód do tarty.
    Pozdrawiam

    1. Dziękuję za przepisy! 🙂

  3. ~Magdalena pisze:

    Łosoś wędzony ma być ?

    1. Chyba będzie najsmaczniejszy 🙂

      1. ~Magdalena pisze:

        Dziękuje,a Ty jakiego użyłaś ???
        Bo ja zaprzestałam jeść łososia kiedy na opakowaniu jest wiadomość dotycząca śladowych ilości glutenu 🙁

        1. Kupuję zawsze takiego, który nie ma w sobie glutenu. Kilka razy udało mi się taki dostać w sklepie. Nie pamiętam niestety firmy. Może Ada będzie kojarzyła, bo ona przygotowywała już ten przepis…

  4. ~Ada pisze:

    Może być łosoś wędzony, może być upieczony lub ugotowany na parze jak kto woli. Niestety nie pamiętam firmy bo ostatnimi czasy dawałam upieczonego albo tylko szynkę. Tak naprawdę można dać co się chce. Do szynki dodaję czasem ogórki kiszone, kukurydzę z puszki itp.
    Pozdrawiam

    1. ~Magdalena pisze:

      Kupiłam wszystkie produkty do pożywnego śniadania, łosoś jest Atlantycki i nie było wzmianki,że zawiera gluten to wzięłam 😉

      Powiem szczerze,że pomimo swojego wieku 30+ , nie jadłam nigdy kaszy jaglanej :/ Cikawi mi tylko jedno,że jak tą kasze ugotuje , dodałam pozostałe składniki,wymieszam i gotowe -tak ?

      Chciałam również zapytać się,jak na następny dzień odgrzewa się taką kasze którą dzień wcześniej się ugotowało ???

      Za odpowiedz bardzo dziękuje i pozdrawiam

      1. Ja bym podgrzała na patelni lub (niezdrowa opcja) w mikrofalówce.

        1. ~Magdalena pisze:

          Na patelni z kropla oleju ???

          1. Może lepiej z małą ilością masła? 🙂

      2. ~Ada pisze:

        Ja podgrzewam w mikrofalówce. Albo jem na zimno. Na patelni bym nie podgrzewała. Spróbowałabym ewentualnie na parze albo przelać wrzątkiem na sitku. Ugotowaną i ostudzoną kaszę przechowywać w lodówce przykrytą żeby nie wyschła z wierzchu. Nawet na trzeci dzień jest dobra (przechowywana bez dodatków).

        1. ~Magdalena pisze:

          Ada….dziękuje 🙂 Kasza jest pyszna, robiłam ja według przepisu tzn z łososiem i pomidor:)Kasze przechowuje w pojemniku jak i resztę rzeczy 🙂
          Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *